Menu główne:
"UWAŻNOŚĆ -
.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„UWAŻNOŚĆ -
Innowacja pedagogiczna "UWAŻNOŚĆ – nasza siła, wielka moc" bazuje na założeniach Jona Kabat-
Uważność to "szczególny rodzaj uwagi, nieosądzającej i intencjonalnie skierowanej na wybrany element bieżącego doświadczenia". To kompleksowe narzędzie do rozwijania i stymulowania zmysłów, usprawnienia procesu zapamiętywania i budowania motywacji oraz pozytywnego nastawienia do nauki.
Innowacja "UWAŻNOŚĆ – nasza siła, wielka moc" bazuje na różnego typu ćwiczeniach, projektach, biblioterapii, muzykoterapii, aktywnościach ruchowych – indywidualnych i grupowych, arteterapii, sensoryce. Na zajęciach dzieci uczą się m.in. rozumieć swoje wewnętrzne złości, akceptować swoje emocje, zamiast je tłumić, a także pielęgnować życzliwość do innych. Wykonują ćwiczenia, które pomagają im poprawiać koncentrację oraz radzić sobie, kiedy ogarną ich trudne emocje. Zajęcia stymulują wszystkie zmysły, przez co przyczyniają się do tworzenia nowych połączeń między synapsami nerwowymi, które powstają w wyniku interakcji pomiędzy organizmem a środowiskiem. Dzięki temu procesy myślowe przebiegają sprawniej i są efektywniejsze.
CELE INNOWACJI
Cel główny:
Troska o zdrowie psycho-
Cele szczegółowe:
wyciszenie nadmiernie rozbudzonych emocji;
niwelowanie stresu;
obniżenie poziomu lęku, niepokoju, wyczerpania i poirytowania;
podwyższenie odporności psychicznej i fizycznej dzieci i młodzieży;
rozwój inteligencji emocjonalnej;
zmniejszenie podatności na depresję;
usprawnienie procesów zapamiętywania i uczenia się;
obniżenie poziomu agresji;
rozwijanie umiejętności relaksowania się;
kształtowanie i rozwijanie kompetencji miękkich u dzieci;
rozwijanie kreatywności.
Metody pracy
podające: pogadanka, wyjaśnienie;
praktycznego działania: ćwiczenia oddechowe, wyciszające, pogłębiające koncentrację;
projekty plastyczne;
metoda gier dydaktycznych,
uczenie się przez działanie.
Formy pracy
praca grupowa (praca osoby prowadzącej zajęcia ze wszystkimi uczestnikami);
praca w małych zespołach (3-
praca indywidualna (jednolita, zróżnicowana);
praca w parach.
Autorką innowacji pedagogicznej "UWAŻNOŚĆ-
.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„UWAŻNOŚĆ -
Innowacja "UWAŻNOŚĆ -
Każdy pakiet podzielony był tematycznie:
• ODDECH MOCY -
• RELAKSAJKI
• ŚWIAT ZMYSŁÓW
• KRAINA KREATYWNOŚCI
• UWAŻNE CIAŁO I UMYSŁ
Każdy z tych pakietów przeznaczony był na jeden tydzień pracy -
.
EDYCJA JESIENNA realizowana była od drugiej połowy października do pierwszej połowy grudnia 2023 r. |
||
Pakiet 1 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Mgiełkowy oddech" |
Pakiet 2 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Wirujący Oddech" |
Pakiet 3 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Oddech jesiennego wiatru" |
Pakiet 4 obejmował następującą tematykę:
|
Pakiet 5 obejmował następującą tematykę:
|
Pakiet 6 obejmował następującą tematykę:
|
.
EDYCJA ZIMOWA realizowana była od drugiej połowy grudnia do końca lutego 2024 r. |
||
Pakiet 1 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Oddech kuli śnieżnej" |
Pakiet 2 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Oddech płatka śniegu" |
Pakiet 3 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Przy płomyku świecy" |
Pakiet 4 obejmował następującą tematykę:
|
Pakiet 5 obejmował następującą tematykę:
|
Pakiet 6 obejmował następującą tematykę:
|
.
EDYCJA WIOSENNA realizowana była od połowy kwietnia do końca maja 2024 r. |
||
Pakiet 1 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Wirujący oddech" |
Pakiet 2 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Chmurkowy oddech" |
Pakiet 3 obejmował następującą tematykę: Oddech mocy: "Oczyszczający oddech" |
Pakiet 4 obejmował następującą tematykę:
|
Pakiet 5 obejmował następującą tematykę:
|
Pakiet 6 obejmował następującą tematykę:
|
.
PODSUMOWANIE
Działania przeprowadzone w ramach innowacji:
Dla wychowanków:
-
Dla nauczycieli:
-
EWALUACJA
Ewaluacji innowacji pedagogicznej "UWAŻNOŚĆ-
-
-
-
-
-
Efekty realizacji innowacji pedagogicznej
"UWAŻNOŚĆ-
Efekty dla dzieci:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Efekty dla nauczycieli:
-
-